Czuwaj! Witamy na Dorobku szkoły drużyny Sendleraków…

Czuwaj! Witamy na Do…

Koniec roku szkolnego to czas podsumowań.  Tym razem gościliśmy na nietypowej  zbiórce  Sendlerowskiego szczepu.  Po odtrąbieniu sukcesów w cztery świata…

Czuwaj! Witamy na Do…
Uroczyste zakończenie roku szkolnego

Uroczyste zakończeni…

Dziś w Gimnazjum nr 2 im. Ireny Sendler pożegnaliśmy naszych wspaniałych trzecioklasistów oraz klasy II. Nie obyło się bez wzruszeń,…

Uroczyste zakończeni…
DRZEWKA ABSOLWENTÓW

DRZEWKA ABSOLWENTÓW

Tradycją gimnazjum jest sadzenie drzewek przez uczniów trzecich klas, którzy już za kilka chwil opuszczą nasze mury. Wbrew pozorom, absolwenci…

DRZEWKA ABSOLWENTÓW
PreviousNext
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .
  • .

Dla rodziców | Dodano: 2 marca, 2011

 

STYPENDIA – INFORMACJE

 

Stypendium szkolne /zasiłek szkolny:

O „Stypendium szkolne” może się ubiegać uczeń, którego dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 456zł netto.
O „Zasiłek szkolny” może się ubiegać uczeń, który przejściowo znalazł się w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. O zasiłek można się ubiegać w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie pomocy.
Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w szkole do 15 września 2013r.
Źródło informacji i formularze wniosków do pobrania na stronie www.mops.glogow.pl

 

Informator dla osób w trudnej sytuacji życiowej: www.spes.org.pl

 

 

Stypendium Prezydenta Miasta Głogowa

Uchwała Nr XXXVII/334/2006 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 7 lutego 2006r. http://sbip.pl/nglogow/site/pl  

 

 

Stypendium prezesa Rady Ministrów:

Stypendium Prezesa Rady Ministrów przyznaje się uczniowi, który otrzymał promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazuje szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre.

 

 

Więcej o stypendiach dla uczniów na stronie http://mojestypendium.pl

 

 

 

NARKOTYKI I DOPALACZE – WARTO WIEDZIEĆ

 

1. Jeżeli chcemy więcej wiedzieć o narkotykach czy dopalaczach polecam strony internetowe:

www.dopalaczeinfo.pl/

www.narkomania.gov.pl ( na tej stronie znajduje się ulotka dla rodziców-Nasze dzieci i zagrożenia- Dopalacze-wypalacze)

www.pogadaj.eu/ – na tej stronie poznacie Państwo:

- kilka pojęć fachowych i kilka pojęć slangowych,

- najczęstsze powody sięgania przez dzieci i młodzież po narkotyki,

- fazy uzależnienia,

- na co zwrócić uwagę,

- co powinni robić rodzice,

- kilka przepisów prawnych,

- następne strony www.

http://talk.hyperreal.info/forum – jeśli chcecie wiedzieć to, co Wasze dzieci…

 

2. Trochę wiadomości o „dopalaczach”.

Dopalacz (ang.smarts, legal highs, herbat highs, boosters) – termin nie posiadający charakteru naukowego, używany potocznie, dla nazywania grupy różnych substancji lub ich mieszanek o rzekomym bądź faktycznym działaniu psychotropowym, nieznajdujących się na liście substancji zabronionych przepisami Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.

 

Jak działają?

„Dopalacze”, jak większość substancji psychoaktywnych, działają na ośrodkowy układ nerwowy i po ich zażyciu zmienia się nastrój i zachowanie człowieka. Część substancji, najczęściej pochodzenia syntetycznego, daje efekty pobudzające przypominające skutki po zażyciu amfetaminy, kokainy lub acstasy. W grupie substancji pochodzenia naturalnego zachodzi duże zróżnicowanie w działaniu tych substancji. Często są to mieszanki ziół o działaniu psychotropowym i mogą działać zarówno uspakajająco, wywoływać euforię jak i działać psychodelicznie czy halucynogennie. Skutki użycia mogą być zbliżone do działania marihuany, haszyszu czy LSD lub też do skutków zatrucia organizmu toksynami, często nieznanego pochodzenia, co ogromnie komplikuje interwencję medyczną.

 

Objawy używania

Podobnie jak w przypadku narkotyków, objawy używania zależą od rodzaju substancji, przyjętej dawki, jak również od cech psychofizycznych danej osoby. Nie ma jednego wzorca reakcji na przyjętą substancję – tolerowana przez organizm jednego człowieka, dla innego może być groźną w skutkach trucizną. W zależności od substancji mogą wystąpić między innymi następujące objawy: przypływ energii, podwyższenie nastroju, rozdrażnienie, huśtawka nastroju, pobudzenie psychoruchowe, napady szału, stany depresyjne, halucynacje wzrokowo-słuchowe, a także utrata apetytu, bezsenność, przekrwienie gałek ocznych, wymioty, biegunka. Powodowane przez dopalacze zmiany świadomości lub stany pobudzenia ograniczają zdolność oceny i kontrolo sytuacji, co znacząco zwiększa ryzyko niebezpiecznego wypadku, odniesienia urazu, a także utraty przytomności. Używanie dopalaczy może także spowodować skutki śmiertelne.

 

Jak wyglądają?

Postać fizyczna produktów również zbliżona jest wyglądem do narkotyków. „Dopalacze” występują w postaci białego proszku, kapsułek lub tabletek, suszu roślinnego (liście, nasiona, ekstrakt, skręty), suszu grzybów. Mogą być przyjmowane doustnie, donosowo, w postaci wywaru lub do palenia.

 

Ryzyko związane z używaniem „dopalaczy”

Aktualna wiedza na temat ryzyka związanego z używaniem „dopalaczy” jest bardzo ograniczona, ale wiele wskazuje na to, że przyjmowanie tych substancji wiąże się z ryzykiem zdrowotnym, w tym także z uzależnieniem. W Polsce pojawiły się doniesienia, że w składzie „dopalaczy” mogą występować substancje nielegalne, w tym narkotyki o wysokim potencjale uzależniającym. Zagrożenie jest szczególnie wysokie w przypadku młodych osób, których organizmy są niezwykle podatne na wszelkie szkody zdrowotne. „Dopalacze” mogą być również substancjami wprowadzającymi dziecko w świat narkotyków.

 

CO ROBIĆ, GDY PODEJRZEWAMY, ŻE DZIECKO UŻYWA „DOPALACZY” LUB NARKOTYKÓW?

  • Nie zwlekaj. Zareaguj od razu, ale nie pod wpływem emocji – porozmawiaj z dzieckiem;

  • Zapytaj o powody- dlaczego używa tych substancji;

  • Uświadom mu konsekwencje i zagrożenia związane z ich używaniem;

  • Porozmawiaj na temat nacisku i manipulacji ze strony grupy biorącej „dopalacze”;

  • Powiedz, że martwisz się o nie i że zawiodło Twoje zaufanie;

  • Daj mu szansę poprawy, ale przyglądaj się uważnie postępowaniu;

  • Nie daj się przekonać argumentom dziecka, że to niegroźne, naturalne substancje, „bezpieczna alternatywa dla narkotyków” lub że to taka moda;

  • Jeżeli uznasz za konieczne wprowadź nowe zasady i konsekwencje ( czasowe cofnięcie przywilejów, ograniczenie rozmów telefonicznych, kontaktów z rówieśnikami, dostępu do komputera, itp.);

  • Jeżeli stwierdzisz, że zagrożenie jest poważne, szukaj pomocy u specjalistów ( psycholog, pedagog szkolny lub terapeuta uzależnień);

  • sprawdź czy w okolicy są sklepy z „dopalaczami”. Zawiąż koalicję z innymi rodzicami, porozmawiajcie o problemie w szkole – wspólnie łatwiej stawić czoła i znaleźć rozwiązanie.

 

Gdzie szukać pomocy?

- Antynarkotykowy telefon zaufania 801 199 990 czynny codziennie 16.00-21.00

- Informator placówek udzielających pomocy osobom z problemem narkotykowym dostępny na stronie: www.kbpn.gov.pl

- Antynarkotykowa Poradnia Internetowa www.narkomania.org.pl

- Stowarzyszenie „Szansa” Głogów, ul. Perseusza 13, tel.(76) 832 18 04

- Pedagog szkolny w Gimnazjum nr2

- Miejski Ośrodek Profilaktyki Uzależnień Głogów, ul. Legnicka 3, tel.(76) 727 47 00

- Poradnia Leczenia Uzależnień Głogów, ul. Kościuszki 15a, tel. (76) 837 31 67

- Towarzystwo Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”, Głogów, pl.Mieszka 11, tel. (76) 833 32 58